fredag 28 november 2008

Ingen träning

Jaha... jag har inte tränat på hela veckan. Det är crap! Vi har haft en av världens mest glänsande unga stjärnor, Sandrinho, på klubben och det har gått tre pass om dagen. Plus att vi har börjat ha MMA på klubben och inte bara BJJ... ändå inte kommit iväg. Det är svårt att motivera sig ibland.

På den positiva sidan så har jag verkligen lagt upp för att komma iväg! Jag har bestämt mig för att behålla bilen i några månader till, köpt tonfisk och keso så att det aldrig finns någon ursäkt att stanna hemma bara för att jag ätit dåligt och kollat på massor av instruktionsvideor med BJJ! Så imorgon lördag smäller det. Då attan! Träning, helt enkelt... passera spider guard, strypa ut de jag gillar och undvika att brottas mot de jobbiga.

Det är faktiskt så att det finns ett par på klubben som jag retar mig riktigt på. En av dem för att han aldrig slutar säga smått nedsättande saker om mig fastän han själv bor hemma och luktar kattpiss varje gång hans mamma inte tvättar hans gi (karateklänning), och en annan som helt enkelt tar i så in i helvete för att besegra en varje gång man tränar. Vägrar fatta att det bara är träning och att det inte finns någon mening att slå ihjäl sina träningskamrater. Dessa två undviker jag, och ett par till. Men det finns säkert några som inte gillar mig heller.

Jag har pluggat lite bättre, men nu har det gått upp för mig att mer pluggande verkligen gäller om jag ska ro den här terminens kurser i land. Så då blir det så! Imorgon är det pluggpass inbokat. Precis när jag skriver detta så inser jag att jag... dubbelbokat mig... suck.

Marie (min fru!) brukar säga att jag måste ha en almanacka. Och hon har rätt! Problemet är att jag är allergisk mot almanackor... det skulle liksom aldrig falla mig in att ta upp en och faktiskt titta i den. Om den var elektronisk så skulle det gå bättre, för jag är alltid inklinerad (slå upp det) att ta upp och titta på elektroniska saker.

Shit, kommer ni ihåg Palm Pilot? Den var ju riktigt lökig, bara totalnördar hade den och den var så dåligt utformad att det tog längre tid att anteckna saker än man sparade... Roligt!

Layoutdemonen har varit framme, som man märker. Jag får avsluta inlägget här, för om jag skriver om något mer nu så kommer det inte att handla om palm piloten, vars bild fortfarande ligger här till vänster och förstör hela sammanhanget...

Hasta la Omoplata!

Inga kommentarer: