söndag 25 januari 2009

THIS! IS! GERDA! Part II

Jappers, today is the day! Mekanikboken ligger uppslagen på soffbordet och väntar på mig när jag kommer hem. Kycklingen ligger i ugnen, riset står och bubblar. Snart så ska jag trycka i mig riset och kycklingen, fylla min flaska med proteindryck och ge mig av för att casha in mitt presentkort på Gerdahallen som jag fick i julklapp. Då blir det ett halvårs träning av pectoralis major/minor, och andra muskler... men mest bröst. Jag är trött på att ligga efter i bänkpress när jag är skitstark i benen - det är helt tvärtom från den optimala BJJ-byggnaden. Jag vill ha axlar och bröst, inte ben och röv! Jag borde spela hockey.

Men nu är det dags för skrot! Jag ser fram emot det, åh vad jag ser fram emot det. Jag har inte tränat på evigheter, det skriker i kroppen efter att få dra och slita, kämpa och bita!

Jag skriver mer när jag har kommit hem.

Hasta la bänkpress!

1 kommentar:

Självaste Grönvik sa...

Missat att skriva några kommentarer i dina andra inlägg så jag tänkte skriva allt nu på en och samma gång. Eller ja, det var ju tills jag kom så här långt i min kommentar och tänkte: "Äh, han vet att jag läser...i smyg" =)

Nu kokar min potatis. Men skriv på för fan, det är jävligt intressant och jag lär mig massor med fysik ;)